Blog

Nieuw jaar, nieuwe voornemens

De kerstvakantie staat voor de deur, en daarmee is het ook alweer bijna tijd voor oud en nieuw. Ik hou ontzettend van oud en nieuw, dit is absoluut een van mijn favoriete dagen van het jaar. Heerlijk al die gezelligheid, lekker eten en die feestelijke sfeer die over de hele dag heen hangt. En dan het aftellen ’s nachts, om twaalf uur, ik vind het altijd een mooi en spannend moment. Ik ben zelf nogal van de goede voornemens en ik vind niets leuker dan deze te bedenken en het hier met mensen over te hebben. Een nieuw jaar voelt toch altijd als een nieuw begin, en ik vind het inspirerend om daar met goede voornemens aan te beginnen. In deze blog deel ik een paar van deze voornemens met jou. Misschien heb jij er ook wat aan.

Meer reizen

Een van mijn goede voornemens is om meer te reizen. De wereld is mooi en ik wil hier veel van zien! Ik ben nog maar in weinig landen geweest en ik wil hier graag verandering in brengen. Vroeger ging ik altijd met mijn ouders kamperen in Nederland of Belgie. Ook hartstikke leuk, maar om nou te zeggen dat dit exotisch is? Nee, ik wil het verder van huis zoeken. Ik ben mijn eerste tripje al geboekt. Ik heb online tickets Turkije geboekt, in februari ga ik! Turkije leek me een fijne bestemming om mee te beginnen. Het is niet extreem ver weg maar toch al heel anders dan Nederland. Wie weet waar ik daarna heen ga!

Meer natuur

Ik hou erg van de natuur, maar ik maak er eigenlijk te weinig tijd voor vrij. Het is in ieder geval niet het eerste waar ik aan denk als ik vrije tijd te besteden heb. Terwijl ik er altijd ontzettend van oplaad. Juist als ik me moe voel,  of niet zo fit, kan niets me weer zo veel energie geven als een lekkere wandeling hier in het bos. Ik heb me daarom voorgenomen om vaker de natuur op te zoeken.  Lekker naar buiten en wandelen maar! Ik kijk er al helemaal naar uit.

Meer gezondheid

Hoe cliché, maar ik wil komend jaar meer aandacht aan mijn gezondheid besteden. In alle facetten. Ik wil goed voor mijn lichaam zorgen en daar hoort gezonde voeding bij, genoeg ontspanning en slaap, frisse lucht en veel beweging. Ik wil bewuste keuzes maken en stil staan bij hoe ik me voel.  En dit geldt ook voor mijn emotionele gezondheid. Dus als ik gestrest ben maak ik niet ’s avonds nog even die deadline af maar kies ik bewust voor een avondje me-time.

Geef een reactie